peterschef.blogg.se

Peters teknikblogg, följ mina teknikprojekt.

Blinkers och Backspeglar

Publicerad 2014-09-17 11:03:00 i Triumph Bonneville -71,

Blinkers och bakspeglar nödvändigt ont eller inte?

1. När det gäller blinkers tycker jag inte att det är nödvändigt dessutom glöms dessa ofta på efter sväng vilket förvirrar och irriterar. Jag har sökt lite på detta och på MC innan 1975 verkar det inte vara lagkrav på sådana, så min ambition är att plocka bort dessa efter det att jag tagit MC-körkort, de fyller trots allt visst syfte vid övningskörning.

2. Backspegel är ganska fult men väldigt användbart. Jag har sökt även här och på alla MC efter 1968 är det krav på backspegel och 1999 blev det krav på 2. Jag tänker att det räcker med 1.

Genom dessa åtgärder tänker jag mig att min Bonneville får ett mer tidstypiskt utseende.

Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2014-09-19 07:57:19

Spontant: "Nödvändigt ont!"
Men det är väl som hjälm och andra skydd, dom behövs inte förrän man saknar dom...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Schef

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela