peterschef.blogg.se

Peters teknikblogg, följ mina teknikprojekt.

Motor på plats

Publicerad 2015-03-03 09:41:00 i Rödqvarnan,

Nu har jag äntligen monterat motorn. Det stora problemet var att få loss det gamla drevet (utan tänder). Nu har jag inte bara monterat motorn jag har även satt dit ett helt nytt drev + kedja, monterat kedjeskydd och anslutit växelreglagen, vilka funkade fantastiskt helt utan justering! Känns som att det inte är långt tills den är ute på vägarna nu...

Saknas dock någonting kromat långt ner i bilden. Men snart sitter nog avgassystemet oxå på plats!

Kommentarer

Postat av: kenth Gustavsson

Publicerad 2015-10-28 15:57:10

Ser verkligen bra ut. Har du några bra tips på var man kan få tag i dekaler och andra tillbehör till Rödqvarna. har eventuellt en rödqvarna på gång som renoveringsobjekt , men är nybörjare på detta .

Svar: Tack!
Schef

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Schef

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela